5 minut a usneš jako princezna

Blbě se ti usíná? Jdeš si lehnout v 9 , ale v 10 se ještě pořád převaluješ ze strany na stranu? Tak to by sis měl přečíst článek o modrým světle. A kromě toho taky zapojit tohle krátký cvičení mezi svoje návyky.

Spousta lidí si jde večer lehnout, ale neusnou. Hlavou jim totiž neustále lítá spousta myšlenek a všelijakých nápadů a teorií… Je těžký to jen tak na povel vypnout.


Leda že…?

Zkus tohle.

Každý den, když si lehneš do postele, na pět minut zavřeš oči a uvědomíš si, co se právě TEĎ děje.

Ležíš. Soustřeď se na to. Uvědomuj si to.

Co cítíš…?

Pozoruj které, části těla se dotýkají peřiny.
Brní tě prsty u nohou? Lechtá tě čelo? Pozoruj to..

Tvůj dech…

Je tady neustále.

Dýchání – jediná činnost těla, kterou můžeš ovládat a zároveň se děje sama aniž by sis ji musel uvědomovat.. A to nepřetržitě.

Úžasný nástroj, který tě propojí s tělem. Zkus si uvědomit jak se vzduch, který vdechuješ a vydechuješ jemně dotýká nosních dírek. Všiml sis už taky někdy jak dech, který vchází je studenější než ten co vychází?

Všechno to pozoruj a zkoumej.

A když přijde myšlenka, jen si uvědom, že přišla. Neměj z toho blbej pocit. Pak ji prostě pusť a vrať se k pozorování.

Za chvilku se zklidníš tak, že usneš jako princezna.

Funguje to i ráno. Když se ti nechce naopak vstávat. Proč?
Protože za to, že se ti nechce vstávat, můžou tvoje myšlenky. Reagují na ten příjemnej pocit, kdy je člověk zachumlanej v peřinách a je mu fajn, a na představu úmyslnýho narušení tohohle příjemnýho pocitu
reagují odporem .

Pozorováním toho, co se děje v přítomným okamžiku zastavíš řetězec těch opakujících se myšlenek a výmluv, proč bys neměl z té postele vstávat. Vstávání pak půjde mnohem snadněji 😉

Je to na tebe moc složitý?



Ještě můžeš zkusit jednodušší věc. Zní tak jednoduše a přesto je funkční.
Začni odpočítávat:
Pět

Čtyři

Tři

Dva

Jedna

A udělej to.



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *