Co žrát před a po tréninku.

Před i po tréninku chceš jít.

Ale pro jistotu.. řeknu ti PROČ.

1. Růst svalů

Pořádně ses zničil na tréninku? Super! Bohužel to nestačí.

Aby ten trénink k něčemu byl a ty ses jen nezapotil – musíš tělu dodat stavební kostky, aby postavilo hrad.

2. Regenerace

Pokud to myslíš vážně, tak chceš trénovat častěji než dvakrát týdně. Tím pádem chceš, aby se tvoje svaly rychle opravili.

Opět jim musíš dát něco, z čeho můžou ty mikrotrhlinky ve svalech zacelit.

Bez svačinky před a po tréninku rozhodně 5x týdně EFEKTIVNĚ trénovat nebudeš.

3. Energie

Docela důležitá, ne?

Aby trénink stál za to, musíš být schopný ze sebe něco vydat – k tomu potřebuješ energii.

Tu čerpáš z jídla.

Takže zapomeň na kecy typu “trénuj na lačno”. Viděl jsi už někdy zombíka dělat dřepy? Ten si určitě před workoutem banán nedal.

CO:

Před tréninkem

Před tréninkem je to jednoduché, protože jediné, co potřebuješ jsou sacharidy = ENERGIE.

K tomu ti stačí ovoce. Sušené/čerstvé.

Sušené: datle, rozinky, jablko. Dají se dobře využít jako doplněk do kapsy.

Čerstvé: banán (bezkonkurenční), jablko, pomeranč, kiwi, lesní směs…

Po tréninku

Chceš do sebe dostat sacharidy a bílkoviny pro RŮST SVALŮ a REGENERACI.

Proto jsou v módě proteiny.

Sacharidy a bílkoviny chceš po tréninku v poměru 2:1 / 3:1 / 4:1.

To znamená:
A) 60g sacharidů, 30g bílkovin (zkus to a jen s úsměvem pozoruj výsledky)
B) 90g sacharidů, 30g bílkovin
C) 120g sacharidů, 30g bílkovin

Rozhodně do sebe necpi víc než 30g bílkovin najednou.
Ne. nebudou ti víc růst svaly. Prostě to spláchneš do záchodu, protože tvoje tělo víc než 30g bílkovin najednou nevstřebá.

WinIt TIP: 2 banány + 25g 80% proteinu

Udělej hned zítra:

Sbal si sebou na trénink nějaké ovoce a protein.
Před tréninkem do sebe hoď např. jablko a rozinky. Po tréninku banán nebo dva s proteinem.

A hlavně nezapomeň na vodu!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *