GTD 80/20


Kolikrát jsi měl nějakou super silnou myšlenku, tip na knížku co si přečíst, nápad, úkol. Ve sprše, v autě, v mhd. A zatímco se držíš tyčky nad hlavou a vyrovnáváš projevy řidičovy duševní choroby, je ti to jasný: “tenhle nápad mně změní život! YES!” není možný že bys na to zapoměl. Dvě hodiny na to už se nesnášíš.

Zažil jsi to?

Tento článek ti život změní. A nezmizí jako všechny tvoje revoluční nápady.  

A díky dvou tipům, o který se tu s tebou teď podělím už neztratíš ani jeden.

Timemanagement, GTD, říká ti to něco? Pokud tento článek čteš tak asi jo. Takže tě nebudu přesvědčovat ani seznamovat. Jdem rovnou na věc. Vyzkoušej to a do komentáře potvrď nebo vyvrať můj slib – bude to lepší než sex.

Využij 80% přínosu GTD metody 20ti procenty úsilí – vybuduj dva zvyky. Ale naplno. Bez výjimky.

1. Každý úkol a nápad, který nemůžeš vyřešit hned si zaznamenej na JEDNO místo – v timemanagementu nazývané INBOX.

2. Každý den tohle sběrné místo (Inbox) vyprázdni.

Zní to jednoduše? Proto to bude fungovat.

Inbox. Hmm co bys tak dneska mohl použít jako inbox? Nelíp papírový doller se spoustou obrázků!

Škoda že do psaného textu nejde dát sarkasmus.

Existuje něco, co s sebou máš neustále už nyní? Něco do čeho můžeš zapisovat, stejně tak fotit nebo nahrávat zvuk? To by bylo úplně geniální řešení žejo?

Pokud o tom nejsi přesvědčený, mrkni na víc důvodů proč nahradit diář telefonem.

Inbox

Jedno místo, kam půjdou všechny náhodné nápady a myšlenky) máme – je to aplikace v telefonu. Pro iPhone rozhodně doporučuju Omnifocus – kterému se ještě budeme věnovat víc v budoucích článcích – jako alternativu pro android můžeš využít například ToDoist.

Ano, jsou to placené aplikace. Zatímco diáře kupujeme horem spodem, při placení za funkční aplikace se čechům pořád ještě ježí chlupy.

Zkoušel jsem Google Keep, Trello a spoustu dalších možností, které jsou zdarma. Pokud to ale myslíš se svým životem vážně, tak se na ty neplacený vykašli.

Zní to jednoduše

Ale zvyk si úkoly skutečně zapsat do inboxu je potřeba vybudovat. Stejně jako zvyk číslo dvě – večer naplněný inbox opravdu projít a vyprázdnit.

Neříkám to jen tak. Po týdnu zjistíš, že neděláš ani jedno. Není nic lepšího pro budování zvyku než habit tracker. Vyzkoušej, zjistíš že je to jako cheat code ve hře.

Chtěl jsem do tohoto článku schválně dát minimum věcí. Míň je v tomto případě mnohem víc a budovat dva zvyky naráz je víc než dost.  

Pokud se ale tyto dva principy naučíš bezmyšlenkovitě a automaticky používat, máš další superschopnost v kapse.


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *