Práce v týmu – 4 body pro SLACK

Komunikuješ s týmem v messenger skupině? Asi jsi narazil na limity.

Podívej se jak pracujeme my. (Právě na tomto blogu)

Ve Slacku.

Největší problém s každým novým nástrojem:

Zorientovat se a používat ho automaticky.

Slack může na všechny své výhody pěkně doplatit. Stejně jako v příkladu “kreditka a cash” ve starším článku. Messenger je rychlý, přehledný, a hlavně – všichni jsou zvyklí ho používat.

A to je ta důležitá část – každý se do něj skutečně podívá.  =Pracuje s ním rychle. Nemusí přemýšlet co kdy kam.

Pokud mám jistotu odpovědí tam a nezískám ji na Slacku, konverzace přeteče zpátky na Messenger. A jsi v pasti. Týmová domluva nemůže být na dvou místech zároveň.

Tohle žádná udělátka navíc nevyřeší. Jediná možnost – vytvoř na slacku workflow, a bude fungovat stejně svižně, jako messenger.

Základ je jednoduchej. Musíte to používat všichni.

1. Nastav aplikaci

Zapni upozornění na mobilu stejně jako pro messenger. (K nastavení notifikací na telefonu obecně se ještě vrátíme v příštím článku.)

  • Když jsme u toho, není vůbec hloupý, aby měl každý svůj profilový obrázek. Zpřehledníš tak celou komunikaci.

Máme aplikaci, máme notifikace, teď jak se v ní chovat:

2. Používej emoji

Stejně jak v messengeru – jednoduchá emoji reakce na zprávu. Efektivní. Bez bagáže dalších opovědí. Přehledně vidíš, kdo je pro a kdo proti.

Mimochodem – ani v messengeru tento detail někteří nepobrali. Vesele tam pálí odpovědi ve stylu “jsem pro”

A ve skupině 20ti lidí mizí původní dotaz právě pod touto palbou.

chci aby moje zbytečný slova všichni slyšeli!!

ne nezajímá mě že to jde jinak!

jen scrollujte!

Na efektivní messenger se ještě v budoucnu taky mrknem.

Slack v tomto messenger přebíjí. Máš možnost na každou zprávu reagovat více emoji. Je to praktická věc například pro ankety.

Povinnost. Proč:

Potřebuješ od lidí zpětnou vazbu:

Ano, beru to v potaz, lets move on b*tches!

Vedle pravidelnýho setkání týmu je to stavební kámen celé spolupráce! Polovina lidí s něčím počítá, druhá ne, další neví kde to má najít, neví jak dát vědět, že neví – MAYHEM. Zbytek týmu přestane postupně reagovat taky, vidí, že to nemá smysl. Jsme zase na začátku.

Akce:

  • Reaguj na zprávy týmu hned, jakmile vezmeš v potaz obsah zprávy. Tím všechny informuješ, že s tím počítáš.

3. Připnutá zpráva

Tohle už v messengeru neuděláš. Ale samozřejmě potřebuješ. Upozornit na některou zprávu, než ji zasype palba dalších.

Připnutím ji zvýrazníš pro všechny v konverzaci. Můžeš jí dát taky hvězdičku a vytvořit tak filtr zpráv relevantní jen pro tebe.

Tímto i ve větším počtu lidí zaručíš, že důležitá informace nikoho nemine.

Akce:

  • Připneš zprávu na kterou mají ostatní reagovat, která je důležitá. Aktuální. Abys mohl zprávu odepnout, a věnovat se jiné, potřebuješ reakci všech, koho se týká. Jinak se nehneš z místa. Pokud jich budeš mít připnutých deset, nebo dvacet, tato funkce ztratí smysl.
  • Z takové zprávy si každý vezme, co potřebuje – pro něj relevantní. To si zapíše do vlastního to-do systému. Na ledničku. Nebo na čelo. Ale proboha – jen ne do diáře.
  • Pokud pak chceš nechat zprávu i dál na očích pro sebe, (ne pro skupinu) použiješ funkci hvězdičky. To je důležitý rozdíl mezi používáním těchto dvou.

4. Vlákna

Stejně jako email – nevidíš ve schránce každý samostatně. Ale celá vlákna odpovědí na jedno téma. Přehlednější.

Akce:

  • Máš li co říct k tématu zprávy, piš to do odpovědí na zprávu (stejného vlákna).

Pokud máš s používáním Slacku nebo práci v týmu zkušenosti, určitě se poděl do komentářů!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *